این صفحه شما را به مطلب زیر هدایت می‌کند:
برای مشاهده مطلب فوق از لینک مقابل استفاده نمائید: بزرگ مردان کوچک و ماندگار دهه نود سینمای ایران
بزرگ مردان کوچک و ماندگار دهه نود سینمای ایران مرجع آنلاین فیلم و سینماجستجو کنید: فیلم،‌سریال،‌نقدToggle navigationثبت‌نام / ورودثبت نام / ورود ورود / عضویتبرای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنیدموبایلادامهورود با استفاده از سیستم قدیم (ایمیل) بزرگ مردان کوچک و ماندگار دهه نود سینمای ایران بزرگ مردان کوچک و ماندگار دهه نود سینمای ایران۳ ماه پیشاین‌بار به سراغ پسربچه‌های کودک و نوجوان سینمای ایران در دهه نود رفتیم. پسرانی که برخلاف سن کمشان، خویی مردانه داردند و رفتارشان بالغانه است.اختصاصی سلام سینما- مدتی پیش یادداشتی منتشر کردیم درباره . این‌بار به سراغ پسربچه‌های کودک و نوجوان سینمای ایران در دهه نود رفتیم. پسرانی که برخلاف سن کمشان، خویی مردانه داردند و رفتارشان بالغانه است. سینمای ایران پسربچه‌های ماندگار پیش از دهه نود زیاد به خود دیده است. باشو در « »، «مجید» در مجموعه «قصه‌های مجید» و علی « » از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین این پسربچه‌ها در تاریخ سینمای ایران هستند. لحن و لهجه بامزه مجید و کل کل‌هایش با مادربزگ، تلاش شدید علی برای اول نشدن در مسابقه به‌خاطر منافع خانواده و خواهرش و روح آزاده و البته جنگ‌زده باشو در تاریخ ماندگار شده‌اند. حضور پسربچه‌های کودک و نوجوان در سال‌های بعد از انقلاب و دهه‌های مختلف ادامه پیدا می‌کند و به دهه نود هم می‌رسد. دهه نود پسر بچه‌هایی دارد که هرچند کودک‌اند اما تاثیرات دراماتیک مهمی در مسیر داستان و فیلم‌ها می‌گذارند و نقش مهمی ایفا می‌کنند. آن‌ها روحیه‌ای مردانه دارد که درکشان از جهان را در فیلم از فهم یک کودک یا نوجوان چند رده بالاتر می‌برد. بمب: یک عاشقانه بازیگر کودک و نوجوان: خلاصه داستان: بمب یک عاشقانه داستان زن و مرد جوانی است که در زمان بمباران‌های تهران در بحبوحه جنگ به دلیل مشکلی با یکدیگر مشاجره دارند، آن‌ها فکر می‌کنند چیزی برای از دست دادن ندارند و هنگام اعلام وضعیت قرمز به پناهگاه نمی‌روند اما… « » دومین فیلم است با روایتی دوپاره که بخشی از آن به داستان زندگی سرد و بی‌روح زوجی جوان می‌پردازد که به شکلی استعاری، آنقدر زندگیشان از دست رفته است که فکر جانشان هم نیستند و به وضعیت قرمز هیچ توجهی نمی‌کنند؛ روایت دیگر روایت پناهگاه ساختمان آن‌ها است.  روایت لحظاتی سرشار از استرس و بی‌پناهی که همسایه‌ها با فرهنگ و اخلاقیات متفاوت دور هم جمع می شوند و مجبورند باهم بسازند. در همین بخش پناه‌گاه است که یکی از شاگردان پیمان معادی که همسایه‌شان است، با بازی نقش مهمی بازی می‌کند و از معدود عناصر بامزه فیلم است که سعی دارد آن فضای خشن و افسرده زمان جنگ در پناه‌گاه‌ها را کمی تلطیف ببخشد. وقت‌هایی که روایت می‌کند و قلبش از عشق کودکانه دختر همسایه تند تند می‌تپد، تماشاگر را شیفته خود می‌کند و برخوردش با دختر و خود معلم نشان از بلوغ و پختگی زودتر از موعود او دارد. او به راستی یک عاشق پیشه است.   بیست و یک روز بعد بازیگر کودک و نوجوان:  خلاصه داستان: ملودرامی اجتماعی از زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود. در خلاصه...
این مطلب در وبسایت www.salamcinama.ir منتشر شده است و ‌«لینکـچه» در قبال آن مسئولیتی ندارد.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «لینکچه» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.
لینکچه